Cuma, Şubat 15, 2019

SCCM IIS Loglarının Sunucu Diskini Doldurması Sorunu ve Çözümü

Sorun Tanımı:  

SCCM sunucusundaki IIS loglarının zaman içerisinde büyük boyutlara ulaşması ve sunucu diskini doldurması durumu. 



Analiz: 

SCCM sunucunun hizmet verdiği cihaz sayısı attıkca günlük IIS log boyutu büyümektedir. Belli bir noktadan sonra bu dizinin büyüklüğü SCCM sunucusunun diskini tamamen doldurabilir.

*IIS logları varsayılan olarak "C:\inetpub\logs\LogFiles" dizini içerisinde tutulmaktadır.







Çözüm:

30 güne kadar olan logları temizleyecek bir komut satırını Task Scheduler ile otomatik olarak çalışacak şekilde ayarlayarak logları temizleyebiliriz.


SCCM sunucusu üzerinde Task Scheduler açarak Create Basic Task seçeneği ile bir task oluşturulur:




Trigger olarak haftalık seçilir (kendi yapınıza göre bunu aylık olarak da set edebilirsiniz)




Haftanın hangi günü çalışacağı seçilir:




Action olarak "Start a program" seçilir:
 

Komut satırı bilgisi olarak ForFiles.exe /p "C:\inetpub\logs\LogFiles\W3SVC1" /s /d -30 /c "cmd /c del @file girilir. Buradaki 30 rakamı değiştirilerek 30 gün ayarı ile oynanabilir. Sonrasında gelecek olan uyarı kutusunda YES seçilerek arguman kısmı ayrılmış olur.




Bu ayarlar yapıldıktan sonra finish tuşu ile task oluşturulmuş olur. Oluşan taska sağ tıklayıp Run seçilerek çalışırlığının test edilmesini tavsiye ederim.

İkinci bir çözüm olarak IIS loglarının kapatılması mevcut fakat bu pek tavsiye edilmiyor.














0 yorum:

Yorum Gönder