Sorun Tanımı:
SCCM sunucusundaki
IIS loglarının zaman içerisinde büyük boyutlara ulaşması ve sunucu diskini
doldurması durumu.
Analiz:
SCCM sunucunun
hizmet verdiği cihaz sayısı attıkca günlük IIS log boyutu büyümektedir. Belli
bir noktadan sonra bu dizinin büyüklüğü SCCM sunucusunun diskini tamamen
doldurabilir.
*IIS logları
varsayılan olarak "C:\inetpub\logs\LogFiles" dizini içerisinde
tutulmaktadır.
Çözüm:
30 güne kadar olan logları temizleyecek bir komut satırını Task
Scheduler ile otomatik olarak çalışacak şekilde ayarlayarak logları
temizleyebiliriz.
SCCM sunucusu üzerinde Task Scheduler açarak Create Basic Task seçeneği
ile bir task oluşturulur:
Trigger olarak haftalık seçilir (kendi yapınıza göre bunu
aylık olarak da set edebilirsiniz)
Haftanın hangi günü çalışacağı seçilir:
Action olarak "Start a program" seçilir:
Komut satırı bilgisi olarak ForFiles.exe /p
"C:\inetpub\logs\LogFiles\W3SVC1" /s /d -30 /c "cmd /c del
@file girilir. Buradaki 30 rakamı değiştirilerek 30 gün ayarı ile
oynanabilir. Sonrasında gelecek olan uyarı kutusunda YES seçilerek arguman
kısmı ayrılmış olur.
Bu ayarlar yapıldıktan sonra finish tuşu ile task oluşturulmuş
olur. Oluşan taska sağ tıklayıp Run seçilerek çalışırlığının test edilmesini
tavsiye ederim.
İkinci bir çözüm olarak IIS loglarının kapatılması mevcut fakat bu pek tavsiye edilmiyor.
0 yorum:
Yorum Gönder